
Goede marketing gaat niet over het stalken van potentiële klanten om goede resultaten te behalen. Het gaat erom dat je advertenties op de juiste doelgroep richt, op het juiste moment en via het juiste kanaal.
Als adverteerder moet je bij het opzetten van een campagne rekening houden met een aantal zaken: je moet ervoor zorgen dat deze de doelgroep bereikt, je moet zorgen voor een goede zichtbaarheid en hoge klik-frequenties, en niet in de laatste plaats moet je zorgen voor een stimulering van de verkoop. Maar er is nog iets anders waar je op moet letten: het beschermen van het belangrijkste bezit van de organisatie: je klanten. Hoe je klanten de advertenties ervaren, is essentieel voor het bereiken van je doelen. Zorg er dus goed voor, dat je de doelgroep bewust en met respect benadert.
We leven in een tijd waarin de privacy wetgeving steeds strenger wordt. JIJ, de adverteerder, bent verantwoordelijk voor een solide plan vanuit je bedrijf voor de behandeling van persoonlijke gegevens - een plan dat voldoet aan de AVG.
Met contextuele marketing kun je gerust aan de slag!
Wist je dat…
Contextuele marketing een volwaardig alternatief is voor behavioral marketing? In tegenstelling tot programmatische marketing, waarbij in hoge mate persoonlijke gegevens worden gebruikt, werkt contextuele marketing zonder persoonlijke gegevens te gebruiken.
“Goede marketeers zijn matchmakers. We zorgen dat advertenties die bij mensen aanslaan worden aangeboden aan de mensen bij wie deze het beste aanslaan.”
In de wijze woorden van de gerenommeerde marketingconsulent April Dunford:
"Goede marketeers zijn matchmakers." En dat is precies wat we hier bij Kobler doen: we koppelen mensen met advertenties en we doen dit op een manier die niet alleen de persoonlijke gegevens van jouw klant beschermt, maar ook voldoet aan jouw verplichtingen als adverteerder.
Op het Kobler Platform geven we toegang tot redactionele content die relevant is voor jouw campagne. Zo bent je altijd zichtbaar als de media schrijven over onderwerpen waaraan je advertentie zou moeten worden gekoppeld. Met behulp van trefwoorden koppel je de advertentie eenvoudig aan het gewenste onderwerp.
Je kunt jezelf net zo gemakkelijk loskoppelen van bepaalde inhoud, op dezelfde wijze. Op die manier loop je niet het risico gelinkt te worden aan iets dat het merk kan schaden.
Wil je meer informatie over hoe je als adverteerder aan de slag kunt gaan met contextuele marketing?
- Het Kobler-platform is in feite een zelfbedieningsoplossing: Jij, de klant, regelt alles.
De zelfbedieningsoplossing heeft een Technisch Tarief van 15%.
- Als je niet zelf uw campagnes wilt uitvoeren, doet ons Customer Success Team dat voor je.
We hebben jouw campagne-specificaties en al het materiaal nodig.
Vanaf dat moment regelen wij alles, van de lancering van de campagne tot het versturen van het eindrapport, met optimalisatie onderweg.
We noemen dit Beheerde Dienstverlening.
De prijs van Beheerde Dienstverlening is 20% + 5% om jouw materiaal op onze advertentieserver te hosten.
Het Kobler-platform vereist dat jouw materiaal wordt gehost op een advertentieserver. Wij kunnen dit voor jullie doen tegen een vergoeding van +5%.
Ja, het begint bij 25 CPM.
Kobler maakt gebruik van dynamisch bieden, dat gebaseerd is op machine learning.
Maximum CPM is het hoogste bod dat je bereid bent te betalen voor de absoluut beste plaatsing. CMP varieert van een minimumprijs van 25 CPM tot wat je bereid bent te betalen voor de absoluut beste plaatsing.
Onze ondersteuningspagina geeft antwoord op jouw vragen.
Hier vindt je ook de contactgegevens van ons Customer Success Team en onze Technische Support.
Kobler matcht
advertenties
met content
Heb je vragen? Hoe kun je contextuele marketing gaan gebruiken? Neem graag contact met ons op!

- Chief Internationalization officer
- anton@kobler.no
- +47 902 74 950